Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a participat la sesiunea de evaluare a României în cadrul procesului de aderare la Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE), desfăşurată în marja Comitetului Politici Educaţionale (EDPC), la Paris. În cadrul acestei audieri au fost prezentate principalele elemente ale raportului de aderare al României privind componenta de educaţie, realizat în vederea evaluării capacităţii şi a iniţiativei României de a pune în aplicare instrumentele juridice ale OCDE aflate în competenţa EDPC. Ligia Deca a declarat: "România este deja câştigătoare în urma colaborării cu OCDE în domeniul educaţiei, care s-a intensificat în ultimii ani, prin participarea la studiile internaţionale prestigioase pe care organizaţia le desfăşoară. Pentru a avea o educaţie care să ofere fiecărui tânăr şansa de a-şi atinge potenţialul, indiferent de mediul social sau economic, avem nevoie să ne fundamentăm măsurile pe aceste studii obiective şi de înaltă calitate şi mă bucur că am putut iniţia şi consolida participarea României în studiile OCDE în domeniul educaţiei. Aderarea cu drepturi depline va reprezenta, însă, o confirmare a eforturilor depuse şi va consolida drumul nostru către un sistem educaţional modern şi echitabil". Discuţia, moderată de preşedintele Comitetului, a fost urmată de intervenţii ale unor state membre care au prezentat, sectorial, principalele constatări, punctele tari, precum şi provocările cu care se confruntă România în educaţie, în calitate de ţară candidat, se arată în comunicat. Ministrul Educaţiei a apreciat calitatea şi consistenţa raportului redactat de secretariatul OCDE. Discuţiile s-au concentrat pe schimburi de bune practici privind: îmbunătăţirea abordărilor unitare şi integrate pentru învăţământul antepreşcolar şi preşcolar, dezvoltarea politicilor ce vizează calitatea, echitatea şi incluziunea elevilor în învăţământul preuniversitar, creşterea capacităţii instituţiilor de învăţământ superior de a oferi programe relevante şi accesibile, extinderea posibilităţilor de perfecţionare şi recalificare, ca parte esenţială a învăţării pe tot parcursul vieţii. Reuniunea reprezintă un pas important în procesul tehnic de evaluare a României în domeniul politicilor educaţionale, conform Foii de Parcurs pentru aderarea la OCDE.
Educaţia autohtonă, pe masa OCDE
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea / 21 noiembrie